A hittanórai fegyelmezés lehetőségei és kihívásai |
LT'23.4. |
Vezető: Dr. Szászi Andrea (lelkipásztor, vallástanár, pszichopedagógus, katechetikai igazgatóhe- lyettes RPI) |
Időpont: 2023-09-13 - 0000-00-00 |
Hely: Debrecen |
Csoport létszám: 25 fő |
Tanóra: 6 |
Részvételi díj: 7000 Ft/fő |
A hittanórákon Isten Igéjét visszük a gyermekek, fiatalok közé. A Szentlélek erejével, a Szentháromság Isten áldásával szolgálunk, és mégis megtapasztaljuk, hogy vannak olyan helyzetek, amelyek vagy beavatkozást igényelnek, vagy pedig valamilyen fegyelmezési lehetőség használatát az órán. Mit is tehetünk ilyenkor? Egyáltalán mikor és mire reagáljunk? Mi az, ami segíti, hogy az óra áldott légköre is megmaradjon, és a hatékony együttműködés megtörténjen a tanulók és az oktatók között is? A szakmai nap előkészítése során előzetes felmérést végzek, ahol a helyi tipikus problémák felmérése történik, hogy még hasznosabb lehessen az alkalom. Erről szól a képzés, ahol a következő témákkal foglalkozunk: • Fegyelmezés vagy megelőzés? Szempontok a katechézis szemszögéből • Normaszegő és normakövető magatartás jellemzői és kialakulásának háttere • Fegyelmezetlen viselkedés és hatékony megoldási stratégiák a kutatások tükrében az oktatásban • Korlátaink és lehetőségeink: a reális célkitűzés • Módszertani lehetőségek a pszichopedagógia eszköztárából a hittanórára. Ajánlott irodalom: Furman, Ben: Kids’s Skills. Megoldásközpontú gyermeknevelés a gyakorlatban. Kreatív, játékos finn módszer a nehéz helyzetek és viselkedési problémák leküzdésére, Miskolc, Z-Press Kiadó, 2018. Juul, Jesper: Gyermekkori agresszió. Az erőszakos viselkedés kezelése, Budapest, Móra Kiadó, 2012. Nelsen, Jane - Lott, Lynn - Glenn, Stephen H.: Pozitív fegyelmezés az iskolában, Budapest, Reneszánsz Könyvkiadó, 2016. Siegel, Daniel - Bryson, Tina Payne: Drámamentes fegyelmezés - A káosz lecsillapítása és a fejlődő gyermeki elme integrált szemléletű gondozása, Budapest, Ursus Libris, 2016. |